Postiluukusta kilahtaa perinteinen kutsu, tuttuun väriin puettuna. Hetkeä myöhemmin työyhteisön slackissa alkaa armoton spekulointi. Mitähän vuoden odotetuin tapahtuma pitää tällä kertaa sisällään? Odotukset on nostettu, henkilöstö viritetty. Pitkin kevättä paljastuu pieniä vihjeitä, milloin sähköpostin kautta, milloin toimiston jääkaapin oven avatessa. Hyvä fiilis, into, energia ja jaettu innostus on käsinkosketeltavaa…
Vuosittain toistuva vahvasti brändätty henkilöstötapahtuma sitouttaa henkilöstöä ja tekee yrityksestänne haluttavan myös työnhakijoiden keskuudessa. Perinteeksi muodostuva, henkilöstön yhteen kokoava bränditapahtuma on kuin magneetti, joka pitää teidän yhteisön koossa.
Vinkeillämme vauhditat suunnittelutyötä. 👇🏻
Käynnistä suunnittelu määrittämällä tarkat tavoitteet tapahtumalle. Haluatteko vahvistaa tiimityötä ja juhlistaa saavutuksia rennoissa merkeissä? Entä tuoda strategiaanne entistä näkyvämmäksi? Minkä koette tärkeimmäksi?
Valitse teema, joka mätsää yrityksenne arvoihin ja kulttuuriin. Jos tiimityö on teillä avainasemassa, valitkaa se kattoteemaksi. Tämä voi ilmetä tapahtumassa esimerkiksi sisäisten tiimien yhteisellä pukuteemalla, tiimien palkitsemisella ja tiimiyttävällä ohjelmasisällöllä.
Liitä tapahtuman teema osaksi brändiänne. Hyödynnä brändiohjeistoanne, logoanne ja kärkiviestejänne tapahtuman visuaalisessa ilmeessä. Lisää jotain uutta pieneksi mausteeksi; tee pieni muutos logoon (lisää logolle vaikka juhlahattu!🥳) tai lisää yksi uusi väri tuttujen sävyjen joukkoon. Ideoi tapahtumalle oma mieleenpainuva, mutta ytimekäs nimi.
Itse tapahtuma on hetkessä ohi. Hyödynnä tapahtumaan käytetty aika ja vaiva. Nostata odotuksia jo ennakkoon niin, että kaikki innostuvat tapahtumasta. Positiivinen odotus virittää energiatasot kohdilleen. Työtä jaksaa paremmin tehdä kun on jotain mitä odottaa. Tapahtuma on ikään kuin välipalkinto, jonka siivittämänä jaksaa taas pusertaa töiden parissa.
Luo tapahtumasta perinne, joka tunnetaan laajasti ja jota odotetaan vuosi vuodelta. Tämä ei käy taikasauvaa heilauttamalla, eli ole kärsivällinen ja systemaattinen. Hyvä pohjatyö kantaa pitkälle. Osallista työntekijät mukaan tapahtuman suunnitteluun keräämällä palautetta ja toiveita. Näin varmistat, että tapahtuma on todella teidän näköinen.
…Maanantaiaamuna toimistolle astelee ehkä vähän väsähtäneitä, mutta onnellisia työntekijöitä. Etätöiden sijaan valtaosa kokoontuu toimistolle, pitäähän viikonlopun juhlia nyt vielä vähän puida läpi. Harmi, ettei kaikkien paikkakuntien työntekijät ole enää koossa. Onneksi nähdään kuitenkin vuosittain! Kyllä ansaittu juhla oli paikallaan.
Kaipaatko tukea ideointiin, suunnitteluun tai kiteyttämiseen? Yhteistyöllä saamme aikaan tapahtuman, joka tuo visionne näkyväksi, arvonne kuulluksi ja ennen kaikkea ihmiset yhteen. 🫶🏻